zaterdag 6 november 2010

Energiemaatschappijen en afspraakjes regelen

Vanmiddag kwam ik een vriend tegen die ik al een lange tijd niet meer had gezien. Na 5 minuten babbelen werd het al gauw lullen en was het net of we elkaar slechts 1 dag niet gezien hadden. Heerlijk!

Maar natuurlijk zijn we al een jaartje ouder geworden en moeten we iets volwassener omgaan met de zaken. Hij vertelde mij dat hij per 2 weken (ongeveer) een kaartje in de bus kreeg van de energiemaatschappij om de meterstand op te nemen. Niets mis mee maar het enige wat er scheelt aan hun aanpak dat ze zich zelf voor schut zetten.

"Ik ben telkens niet thuis als zij een datum voorstellen". "Er staat ook niet eens een e-mailadres of telefoonnummer op het kaartje waar ik eventueel contact met hen kan opnemen en zelf een datum voorstellen".

"Ik snap dat toch niet hoor. Zo'n groot bedrijf, dan zou je toch wel verwachten dat die mannen wat logisch kunnen nadenken, precies zoals ieder stadhuis, open tijdens de werkuren wanneer wij niet kunnen."

Hij sloeg de nagel op de kop en ik vertelde hem het verhaal van T-Mobile en Youp. Hij werd even stil en mompelde wat binnensmonds: "holy shit, maak dat mee als bedrijf".

Eerlijk gezegd is even gemakkelijk gedaan als gezegd. Even wat beginnen bloggen met negatieve comments, een reeks volgers die ook wat reageren en zelf iets schrijven en je bent vertrokken. Het is zo labiel, een reputatie.

"Enfin, altijd hetzelfde met zo'n instanties. Je moet er altijd zelf achter zitten terwijl zij de meterstand willen weten, ik niet" zei hij. Hij ging eens bellen, misschien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten