maandag 15 november 2010

Facebook Social Inbox

Een schitterende evolutie in mensen bereiken!

Concreet is er een sociale inbox in je Facebook account. De personen waar jij wil mee communiceren, kan in groepen verdelen.

Stel dat mijn moeder mij een mail stuurt. Dan komt die aan in mijn social inbox. Ik ben toevallig aan het chatten op facebook en krijg een notification in mijn chatvenster. Even kijken en antwoorden stuurt mijn moeder het antwoord en zij krijgt een e-mail terug zoals ze die verwacht. Ik heb geen mail gestuurd, maar gewoon even gereply'ed vanuit mijn chatvenster.

Als ik op weg ben, krijg ik een notification op mijn gsm. Ik kan terugsturen maar ik kan ook een sms sturen  en dan krijgt mijn moeder ook haar antwoord via e-mail.

Straf spul!

Mark drukte nog even de toon na op "this is no e-mailkiller". Inderdaad, het is gewoon een gemakkelijkere manier om sneller te communiceren met elkaar zonder vast te hangen aan verschillende vormen.




Mijn moeder mailt liever, maar mijn lief krijgt liever een sms. Beiden krijgen hun bericht in hun vorm, maar ik kan kiezen hoe ik dat verstuur en vanaf waar (via mobiel). Je moet ook geen subjectjes meer schrijven in je e-mail, afsluiten met je naam, ... etc. Je Facebook profiel is de basis van alles.

Er komt een IMAP etc... dat zit er allemaal aan te komen. File attachment zelfs ook. Ze hebben hun ganse infrastructuur aangepast daarvoor. Een nieuwe aanpak qua database etc. Ze zijn er al een jaartje mee bezig geweest.

Er komt eerst een invite-ronde en daarna ziet Facebook wel hoe het evolueert. Benieuwd wie er zal reageren van de grote spelers? Ik hoop dat ze zich wat afzijdig zullen houden en eerder gebruik maken van dit systeem i.p.v. een soort gelijke service te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten