zondag 21 november 2010

Het design van een keukenrobot is niet afwas vriendelijk

Gisteren in de winkel een heleboel lekkere dingen gekocht. Salade, tomaatjes, wat wortelen, ... en frietjes natuurlijk! Altijd leuk zo'n lekkere schotel op een zaterdag. Daar geniet ik dus echt eens van.

Nadeel van die schotel, wat werk om alles te wassen, maar dat valt nog mee achteraf gezien tegenover de berg afwas. Ik ontzie het me telkens weer... die wortelen in de winkel lachen me steeds toe, maar de goesting slaat al snel over in een 'oh nee!' als je denkt aan het afwassen van die keukenrobot.

Een keukenrobot is een handig ding. Je kan er alles mee aan gort slicen. De max! Sommigen doen er zelfs testen mee, maar ik gebruik hem alleen voor groenten schotels te prepareren.

Het ding in elkaar knutselen en weer opengooien neemt je zowat terug naar de tijd toen je nog dingen met Lego Technics in elkaar flanste. Leuk, het raspen van die wortelen ook, maar die helse afwas is er echt teveel aan!

Overal maar dan ook o-v-e-ral kruipen die geraspte stukjes wortel. 5 minuutjes raspen, 30 minuutjes prutsen om al die oranje 'why you littles' uit ieder gaatje en spleetje te wringen.

Beste designers, doe er iets aan! Ik wordt er gewoon gek van! Waarom al die hoekjes en kantjes? Waarom al die kleine spleetjes en kiertjes??? Dat is toch niet nodig? Ok... het moet aantrekkelijk ogen voor de consumer maar als iemand mij vraagt welke keukenrobot die moet kopen, dan zal ik die van mij toch dik afraden hoor. HĂ©laas zijn alle keukenrobotten zo, allemaal een streling voor het oog, maar een hel om af te wassen.

Oja, leuk nadeel van het witte interieur van je keukenrobot: hoewel wit dan ook hygienisch oogt, als je er een bos wortelen in neer plant, slaat alles oranje uit na de eerste keer die te gebruiken. Leuk, mag je weer beginnen wrijven als een gek om dat wit weer wit te krijgen... Ondertussen slaat mijn keukenrobot al gay'isch roze uit.

Bedankt designers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten