maandag 28 februari 2011

Dat noem ik nu nog eens een AIR!

Vroeger was ik een echte sportfanaat, meer bepaald een grote fan van The X-games.
Stunten met mijn rollerblades op rampen enzo... o ja... ik was toen al een beetje gek.

Slapen? Deed ik toen ook al niet zo veel, héél gepland. Soms stond ik op om 5h30 en tegen 6h stond ik aan de ramp aan het voetbalplein. Vroeg en lekker alleen voordat het volk om 9h toe stroomde in de vakantie met kleine ukkies die de ramp in een peutertuin omvormden.

's Morgens om 6h, een rugzak vol handdoeken en de ramp nét genoeg afdrogen tot je nét niet slipte met je wieltjes... jaja.. een goed kwartiertje de ramp afdrogen en ik kon met gemak méér dan 2 uur lang mijn ding doen. Van de leuning springen, 360's en zelfs een achterwaartse salto van tijd tot tijd ... man... waar is den tijd. Het ergste van al... ik was meestal ook één van de laatste die 's avonds de ramp verliet. Ik was er gek van. Samen met pa hebben we (broertje lief en mij) nog zelf een quarterpipe gebouwd op ons 4 x 5m grote koer. Gekkenwerk, maar het was de max om zo snel een quarter af te stormen en nét voor het inrammen op het tuinhuis te kunnen stoppen door een scheve stop te maken met één of ander wankelende movie (beter kan ik het niet uitleggen - zou ik je moeten voortonen).

Als ik nu nog skate-, bmx- en rollerbladefilms zie, dan stop de wereld weer héél even en blijf ik gekluisterd aan het scherm zitten. Tijd dat ik weer eens die vanonder het stof haal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten