vrijdag 25 maart 2011

Consumptiemaatschappij

Ik vraag me eigenlijk echt af in welke wereld wij leven. Net de brievenbus geledigd en 2 zaken die me opvielen.

Eerder deze week een melding van een boete in de bus en nu krijg ik de effectieve rekening gepresenteerd met overschrijvingsformulier. Waarom 2 brieven?

Nog een andere brief zat in een extra omslag. 2 omslagen dus voor 1 A4'tje.

Wat is dat toch met onze maatschappij? Of moet ik zeggen 'onze instellingen'?

Beiden zijn van een overheidsinstelling. Zijn ze daar zo kwistig met geld? Kijken ze op gene frank? Kan het hen iets schelen überhaupt? Ik snap het niet meer. Net zoals ik de rare zet van Sabam niet snap om vrachtwagenchauffeurs van bedrijven nu ook te gaan belasten.

Ik snap het niet. Wil er mij iemand dit eens uitleggen? A.u.b.?
Waar is de logica van dit alles?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten