zaterdag 5 maart 2011

Immo's en hun USP's

Toen ik net mijn huis had gekocht, of tenminste toegezegd had het te kopen, zei mijn ma: "ge moe nu nie mji kikn in die blaodjes, gèt nu u nhus gekocht".

En ze had gelijk. Nét als je een huis gekocht hebt, zie je die ene woonst waarvan je denkt damn, dat is ook cool. Ondertussen zijn we al een enkele jaartjes verder en kan ik met een gerust hart eens snuisteren in het immokrantje.

Het was een paar jaar geleden al triestig, maar wat ik lees op slechts 1 pagina aan USP's, het is té belachelijk gewoon. Ik ga even de typische one-liners van vrienden en kennissen zoals daar zijn 'die mannen rippen u zowiezo' en 'probeer altijd aan de verkoper zelf te kopen' opzij schuiven en puur even enkele zinnetjes uit hun advertenties hier neerpennen, meer niet.

Advertentie 1:

Ruim en recent (gedeeltelijk) vernieuwde loft met 2 slaapkamers en koer. Uitstekend gelegen vlakbij centrum. Tevens combinatie werken-wonen perfect mogelijk!

Schrap wat niet past: werken en wonen perfect mogelijk? In een loft van slechts 2 slaapkamers? Waar ga jij   je zaak uitbouwen? Voor een freelancer misschien ja... maar... werken en wonen perfect mogelijk? Om de advertentie op te vullen zeker?

Advertentie 2:


Te Huur: Knusse, op te frissen woning met 1 slaapkamer en koertje. Goedgelegen langs ...

Schrap wat niet past: eum... op te frissen? Moet je dat dan nog zelf doen? Geld in een huurhuis stoppen? Vreemde USP niet?

Advertentie 3:

Te Koop: 3 slpk. rijwoning + ruim terras. Bewoonbare staat. Ideaal voor jong koppel starters.

Schrap wat niet past: Bewoonbare staat? Mag er dan nog iets andere verkocht worden dan bewoonbare huizen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten