vrijdag 3 februari 2012

Vrijdag is het altijd een beetje feest

Eindelijk thuis. 3 uur en 15 minuten! De sneeuw is op zich niet erg. Die nozems die te bang zijn om gas te geven wel. Versta me niet verkeerd hé. Ik rijd niet als een halve zot door de sneeuw. Ik let op. Ik rij zeer rustig, maar 30 is mij iets te traag voor een autosnelweg.

Op bepaalde plaatsen 70km/u rijden. Denk je al snel: "thank god". En toch. Een ietwat stijlere heuvel die met ijs bestrooid was en je had het vlaggen. Ik dus ook. Wachten tot die paniekzaaiers eindelijk snapten dat ze moesten lichtjes en gecontroleerd gas bijgeven in het midden van die heuvel in plaats van vol op de rem te staan om nadien niet meer te kunnen vertrekken.

Enfin... ik had mezelf voorgenomen in 2012 geen negatieve dingen meer te tweeten, dus spui ik hier mijn gal. Lezen wie lezen wil. Je m'en fou.

Vrijdag. Aaaaah Vrijdag. Zware week achter de rug. Precies iedere week het laatste jaar. Altijd een beetje feest. Iets lekker eten. Een beetje keuvelen. Later een koffietje drinken en samen de reclame doorploeteren. Zij de brol stuff (you know how girls are - oew... twinkly stuff, must see!) en ik de tech stuff. De Mediamarkt folder en nog wat GSM folders natuurlijk. Dan nog een 2e bakje troost. Soms eten we nog een ijsje erbij of een reepje chocolade. Hangt er van af.

De avond afronden doen we met een lekker wijntje of een biertje. Rooie wijn. Witte heeft afgedaan sedert ik een Saint-Emilion onder haar neus schoof enkele weken geleden. Die cheape witte wijn. Wat een bagger zeg. Flesje van 6 à 8 euro is al een lekker wijntje zonder zot te doen.

Vanavond zal het een biertje worden. Een Omer. Eigenlijk nog niet lang geleden pas voor de eerste keer gedronken. Best lekker. Best zoete afdronk, maar dan ook weer niet te zoet. Niet zo zoet als Duvel. Lekker.

Ik sluit af. Ze wacht. Ze lonkt. Ze kust me op de wang en leunt tegen me aan.
Tot gauwe lezertjes, tot gauw.

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten