zaterdag 26 mei 2012

Wat als...

Net terug thuis van een drink bij vrienden. De TV stond aan. Voetbal op TV. Je kent dat wel. Eentje een fanatiekeling, de andere twee (hij en ik) lichtelijk, zacht uitgedrukt, niet echt geïnteresseerd in 'sjotten op een ei'. "Sigaretje roken buiten?". "OK, ik ga wel mee". Ik rook niet meer, maar vergezel hem wel. Meestal zijn wij twee de dromers. De mannen, liefst noemen we onszelf nog jongens, die onze fantasie wel eens de vrije loop laten gaan. Het was weer zo'n avond. Wat als...
  • er borden bestonden met nano-technologie die zichzelf reinigden (of bacteriën, maar dat vond hij niet zo'n leuk idee)
  • TV's nu eens geen scherm hadden maar projecteerden in de lucht
  • ...
We geraakten niet echt ver met onze "wat als". Het gesprek dwaalde al snel terug af naar mijn visie op TV en internet. Natuurlijk moet er aan gewerkt worden. Stel dat de mannen van Telenet en al andere operatoren nu eens stopten met hun zakken te vullen en het verschil gingen maken met internet over tv en tv over internet. Het zou een pak sneller evolueren. Ook reclame, placement van products. Je weet wel. Den Franky in thuis drinkt Jupiler. Hop... mijn boodschappenlijstje van wat ik volgende week moet oppikken in de winkel popt op en herinnert mij om dat er bij te zetten naar gelang mijn frigo leger geraakt of mijn 'meest aangekochte producten' uit mijn online account van de winkel gescreend werd... Mocht ik nu een cool paar schoenen zien in een film. "Klik schoenen aan", "lijstje met shops online + prijsvergelijking en voordelen worden mij voorgeschoteld + levertijden...". Ik droom maar wat (hoop ik niet). Ik heb geen distributie thuis. Een bewuste keuze. Ik wacht op tv over internet. Dan pas gaan we echt user-centered stuff krijgen. Dan pas wil ik betalen voor iets wat IK écht wil zien. Soit... ik sluit af. Eén glas rode wijn van 2009 wacht op me. Een stevige jonge en goed fruitige bordeaux is mijn slaapmuts deze avond;

Geen opmerkingen:

Een reactie posten