zaterdag 8 februari 2014

Achterlijke formulieren

Sry.
Meeste formulieren toegepast op sites,
zijn ECHT achterlijk.

Serieus.
Gelijk ze int Westvloets zeggen

'ken komme der krieke van

ff kaderen.
We hebben elektronische maaltijdcheques gekregen.
Hoera denk je dan. Vooruitgang.

"En je kan zelfs je code laten schrappen als je wil"
Super; Een code minder te onthouden.

Bon.
Vandaag even proberen die code dus te schrappen.
Na 5 minuten op de site te zoeken,
eindelijk gezien dat ergens...
rechts onderaan
de "maak account knop staat".

Tiens. Die knop. Schrijf je in.
Die stuurt je door naar hetzelfde sign up form.
Maar huh?
Ik heb al een kaart gekregen.
Dus ik ben toch al lid / ingeschreven?
Die communicatie is niet echt duidelijk.

Ah? dus ik moet eerst nog een account maken?
Tiens.

Ok dan.

Stap 1..
Stap 2...
you know the drill.

Alles netjes ingevuld
E-mail, pass. Done.
Wachten op bevestigingsmail.
Check.
Binnen.
Klik op link.
Vul verdere gegevens in.

Tiens.
Ik heb toch mijn kaartnr moeten instellen?
En die kaart staat toch op mijn naam?
En die werd door het sociaalbureau doorgegeven?
En toch moet ik mijn gegevens nog eens invullen?

Ik ben te lui.
Sry.
Dit is gewoon achterlijk.
Ok.
Invullen dus.

Oink? Mijn geboortedatum klopt niet?
Say what?

Djeez.
I give up.

Achterlijk.
Sry.

Denk toch eens,
als je zoiets bouwt.

Ik ben een beetje razend nu.
20 min verspilt om een kaart te activeren
en dan lukt het nog niet eens.

Get that shit together pls.
En zoek u ook eens een deftige informatie architect.
Of neen. Een user test. Slechts met enkele mensen.
Uw site kan het gebruiken.
Don't make me think (too much)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten