maandag 12 november 2018

Roomba Time Travelling

Kuisen.
Echt een waste of time voor mij persoonlijk.
Liefst uitbesteden.
Echter hebben we geen kuisvrouw.
Dus...

Een Roomba.
Jules, noemt 'ie.

Fucking lelijk rond ding
In't zwart. Simpel. Eén knop waarop staat: "Clean".
Simpeler kan het bijna niet.

Tech is zo zalig.
Soms toch.

Elentriek in z'n gat.
ff laten laden en done.

Klik op de knop.
Zuigt het stof op.
Autonoom.

Perfect.

En is dat duur dat ding?
Welja... een gewone mens is per uur €10 waard volgens de tijd die je stopt in het werken en de verdienste die je terugkrijgt in euroots over al die jaren. Simpel berekent.
Ik heb het even afgerond naar boven voor het gemak van rekenen, 't is eigenlijk 9 euro ofzo
Ma bon...

In een uur stofzuig ik het ganse huis.
Ja, tis klein hier.
Jules doet een half uur per kamer.
Dat maakt dat hij er dubbel zo lang over  doet. twee uur
Jules mag me dus €20 kosten.

Jules kuist meermaals per week.
Tot 3x toe. Dus dat is €60 per week die hij me mag kosten.
Je laat het nu eenmaal eens meer toe aangezien je het zelf niet moet doen.
Ask your peers, zij doen hetzelfde. Meer stofzuigen zelfs ipv enkel hun shift laten overnemen.
Jules koste 480 flappen. Dus binnen 80 weken is die terugverdiend in tijd :)

Garantie is 2 jaar. Bon... dat lijkt me een potentiële nuloperatie dan.
En ik? Ik heb tijd om dingen te doen in parallel. A bit of time traveling, kinda.

Ik wil dit met alles doen.
Uitbesteden. Waarom? Mijn tijd is de kostbaarste. Niet die van Jules.

Jules is een gezonde investering, die zichzelf niet hoeft terug te verdienen.
Zodra die "Clean" knop wordt in geramd, begint de terugbetaling vanzelf in seconden, minuten en uren tijd die ik kan gebruiken voor iets anders. Iets nuttiger. Iets leuker.

As simple as that.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten