donderdag 2 juni 2011

Goodbye Marathon

7:30 *ping* klaar wakker. En dat op een vrije dag. Nja... ik ben het al een beetje gewoon. Gisteren om 3u in m'n bed gestrompeld en vandaag weer veel te vroeg wakker. Dat bioritme i guess. So what... opstaan en vollenbak in actie schieten dan maar.

Terwijl de meesten nog liggen te stinken in hun nest, heb ik nét mijn rolluik hersteld :) Een oud huis kopen, tjah... dat brengt al eens wat gegodver en andere uitspattingen met zich mee. Relativeren Dries, relativeren denk ik dan.

Bon, ter zake:

Tijdje geleden had ik hier geschreven dat ik een marathon wou lopen. Althans, dat was het extra streefdoel gekoppeld aan de nieuwe uitdaging, maar eerlijk is eerlijk, het zal me niet lukken vrees ik.

Telkens als ik ga lopen krijg ik na een tijd stramme benen. Goed opwarmen helpt precies niet en als het al eens een betere dag is strand ik steeds op zo'n 6 kilometer en dan heb ik het weer zitten met die benen. De conditie is het probleem niet. Ik arriveer terug thuis en zou wel nog zo'n paar kilometer kunnen lopen opt gemak, maar ja... die benen.

Ondertussen heb ik al een paar schoenen geprobeerd, maar steeds dezelfde miserie. Wat ik ook al voor vreesde, en dat had ik bij de vorige loopintensies een jaar geleden ook al, dat ik het lopen gewoon saai vind. Sorry aan de fervente afstandslopers, maar ik besef steeds vaker als ik onderweg ben dat het toch misschien niets voor mij is. De iPhone op een goeie DJ set zetten en lopen in het oneindige, ... toch wss niet mijn ding. Ik betrap er mezelf op tijdens het lopen steeds te mijmeren in mezelf : "en waarom loop ik weer precies? Juist ja, sporten, een beetje afvallen en die marathon".

Het is eerder een verplichting geworden dan een leuke sport. Dus... dat weet jij ook even goed als mij dat je dat niet volhoud. Je kan het vergelijken met bloggen. Als je moet bloggen, dan hou je dat gewoon niet vol of ga je een boel crap bijeen schrijven. Zo simpel is het.

Dus... beste collega's lopers: respect maar toch niets voor mij.

Ondertussen heb ik al mijn inline skates vanonder het stof gehaald. Ik zal eens zien of ik daar weer zin in krijg. Een toertje doen. Kijk... ik ga sebiet eens aanzetten ook zie. Ze zijn misschien niet de beste rollerblades om mee te gaan toeren, maar perfect om leuker kilometers te vreten.


I love these skates! Goeie tijden en vooral dikke fun. Ik was vroeger verslaafd aan rampen en slidebars etc. Hopelijk komt dat een beetje terug en heb ik weer een sport die ik een tijd lang kan beoefenen, want eerlijk gezegd, ganse dagen met je luie krent op een bureaustoel zitten is niet echt bevordelijk voor de horizontale omvang, if you know what i mean.

Eerst wat opwarmen en dan een toertje doen. Zien wat het geeft. Daarna ff zien waar ik een skateparkje kan vinden in de buitenlucht waar er niet al te veel volk naar toe gaat. 

Lets skate! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten