zaterdag 30 juli 2011

Investeert gvd in TV over internet zeg ik u!

Bon,... ik ga het kort houden. Gisteren bij enkele vrienden nog eens mijn visie over TV over internet uiteengezet en zij zagen er ook wel graten in.

Case:

Vriend x is een man. Hij woont alleen en is uitermate geïnteresseerd in voetbal. Hij heeft een leuke flatscreen en is een fan van goeie films. Z'n kast met DVD's groeit zienderogen.

Heeft hij digitale tv? Neen.

Waarom? De helft van de programma's interesseert hem niet en het extra abonnement met daarop de nodige voetbalwedstrijden is te duur. De prijs van digitale tv + distributie (via Telenet) en dan nog eens dat extra voetbalabonnenment, dat is gewoon te duur.

Daarenboven zijn de reclames een pain in the ass. Een regelrechte pain in the ass! We keken een film op TV en per 12 minuten was er reclame. Reclame voor pampers, bicky burgers (ok, mss wel de juiste doelgroep gisterenavond) nog nog wat kul over make-up voor vrouwen.

3 feiten:

  1. Reclame zonder demografische gegevens zijn verloren geld
  2. TV programma's zonder extra waarde zijn gewoon saai (welkom hashtag - het is een begin)
  3. Niemand wil zoveel betalen om de helft toch niet te bekijken
Er is een groot probleem in het media landschap. Kul wordt gefinancierd, goeie programma's blijven meestal uit. 

Kom aub met internet tv.
De voordelen:
  1. Via login kan je perfect weten wie er naar tv kijkt > afstemmen programma's, voorkeuren + demografisch beter afgestelde reclame. Iemand die voetbal kijkt smeer je best een hoop voetbalabonnementen in z'n gezicht, bier kan daar ook gerust bij en nog wat vettig eten als reclame... perfecte doelgroep. Idem vrouwen > programma: sex and the city > reclame: alles wat te maken heeft met beauty products, uitstapjes voor vrouwen only, vrouwenavond in Kinepolis, ... Do i need to say more.
  2. Programma's on demand > ik wil alleen betalen voor wat ik écht wil zien. Cross-selling van programma's die mij echt kunnen interesseren + daar weer de juiste advertenties aan gekoppeld
  3. In program advertising. Een koffiezet gezien in de achtergrond van een leuke tv show? Pauzeer de knop, selecteer het product en krijg een overzicht van de winkels in jouw buurt met dezelfde koffiezet te koop + reviews + mogelijkheid tot bestellen en levering thuis
Bon... 'nough said. Beste providers. Stop met jullie flauwe kul van digitale tv. Investeer en werk samen aan een betere infrastructuur voor broadband internetverkeer en ga TV online aanbieden. Jouw consument blij > Jouw advertisers blij (leer hen bij dat push niet meer werkt) > programmamakers die programma's maken voor échte fans van hun programma's.

pls, doe dit gewoon! De mogelijkheden zijn eindeloos.

opmerking: programmamakers zouden afhankelijk van kijkcijfers en stemmen programma's kunnen maken op maat. De kosten blijven zo gedrukt en er komt geen overaanbod aan kul.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten