zaterdag 27 november 2010

12 dingen die ik me deze maand afvraag

Ik vermoed dat jij het soms ook hebt. Je bent ergens onderweg en je ziet iets waarvan je denkt "hmmm... hoe zou het zijn om..." of "hoe doen ze dat precies ...".

Er zijn enkele zaken die ik me afvraag, teveel om op te noemen maar deze 12 schieten me nu terug te binnen afhankelijk van wat ik vandaag gezien heb, gehoord heb op de radio of plots weer aan denk:

  1. Als een koe overal zeikt, smaakt die andere koe dan precies dat plekje waar de vorige koe haar ding heeft gedaan of niet? Hebben ze daar een extra zintuig voor om op dat plekje nou nét niet te gaan grazen?
  2. Waarom is Coca Cola bruin en waarom niet eens een zot andere kleur zoals blauw?
  3. Moet je de sneeuw van je zonnepanelen ruimen om het maximum aan capaciteit te behalen in de winter?
  4. Waarom prikken politiekers altijd datums die ver weg zijn op de agenda om bijvoorbeeld een simpele interne verkiezing te doen?
  5. Waarom heb ik het gevoel dat alle rekeningen nu plots enkele dagen eerder moeten betaald worden dan enkele maanden geleden? Check de datum eens op de factuurtjes... opvallende verschuiving
  6. Hoe zou de wereld er uit gezien hebben mocht de wagen niet zijn uitgevonden? (alhoewel ik er van overtuigd ben dat zo'n uitvindingen gewoon een normale evolutie zijn)
  7. Waarom zijn Apple fans zo vastberaden en verdedigen ze het merk zo hard? User experience?
  8. Waarom drinken we eigenlijk zo graag allemaal een biertje?
  9. Bestaat er iets zoals soep met kerstballen?
  10. Waarom willen vrouwen altijd een kerstboom in huis en wij mannen nét iets minder? De praktische kant?
  11. Waarom doen wij een trui aan en zetten de vrouwen de verwarming een tandje hoger?
  12. Waarom maakt iedereen een sneeuwman als er sneeuw ligt en niet eens een olifant (of iets anders, vul in naar eigen believen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten