donderdag 11 november 2010

Groepsaankoop groene elektriciteit & gas

Het fenomeen in groep aankopen is al langer gekend, maar nu pas wordt het écht interessant. Tot voor kort waren dergelijk groepsaankopen enkel nog maar gezien (althans dat denk ik toch) in autoverzekeringen en een tijd geleden in mazout aankopen (mits veel protest van de federatie van.... de naam ontglipt me even).

Nu is er dus ook een dergelijk initiatief voor het aankopen van groene elektriciteit en gas en dit jaar is de 2e keer dat dit mogelijk is. Ik doe zeker mee.




Succes verzekerd

Begin 2010 schreven meer dan 8000 West-Vlaamse gezinnen zich in op de site. Concreet proberen de organisatoren een prijs af te dwingen bij de leveranciers en kijken ze welke leveranciers welke regio kunnen voorzien. De actie van bij het begin van dit jaar liet de gezinnen maar liefst gemiddeld 200 euro besparen per jaar op elektriciteit en gas!

Hoe werkt het?
Het is vrij simpel. Je surft naar www.samensterker.be en vult je naam in, je verbruik en je bent er van af. Na de onderhandelingen krijg je een mail in je inbox met de beste voorwaarde en dan alsnog kan je kiezen of je mee in de boot stapt of niet. De moeite waard dus.

Je kan nog inschrijven tot 6 december! So... hurry up!

Mijn vader gaat alleszins volgende week naar de info-avond om nog eens te gaan luisteren.
Het kwam ook al op het nieuws, btw.



Leveranciers kunnen het slimmer spelen


Ideetje van paps: "Waarom verkopen ze geen aandelen van windmolens? Ik wil er gerust kopen in ruil voor korting op mijn factuur". Inderdaad, waarom doen ze dat niet? 2 vliegen in 1 klap. De windmolens worden afbetaald en ze kunnen klanten tevreden stellen met korting op de factuur. Goed systeem denk ik. Goed idee weer van je paps!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten