zondag 16 januari 2011

New Zodiac: Ophiuchus

Blijkbaar is er eergisteren (vrijdag dus) een nieuw sterrenbeeld aangekondigd om op te nemen in de horoscoop. Mensen die plots beginnen twijfelen aan hun sterrenbeeld tweeten er op los, in Amerika althans. Hier in België heb ik daar nog niet veel van gemerkt of ik moet énorm blind zijn en het weer gemist hebben.

Enfin, ... Ophiuchus staat dus voor de slangendrager. Weer ne hoop sterren aan de hemel waar ze lijntjes hebben door getrokken en er een naam op geplakt. Ik snap de fuss er niet rond eigenlijk want als je ff op Wikipedia zocht zag je al dat de Slangendrager ontdekt werd in 1604. 1604 mensen! Dat is toch nu al een tijdje geweten dan.

Ik kan me gerust voorstellen dat mensen die wekelijks hun horoscoop lezen, of zoals op HLN stond, hun tattoo misschien zullen moeten verwijderen, wat geshockt zijn.


ff citeren vanop HLN: "Voor het geval u een Slangendrager bent, geven we nog mee dat het dertiende teken van de dierenriem geassocieerd wordt met genezing, verlichting, geneeskunde en hogere opleiding, volgens de Seatlle Post-Intelligencer."


Blijkbaar wordt de Slangendrager toegepast voor mensen geboren tussen 29 november en 17 december. Dat is vreselijk kort lijkt mij of heb ik het verkeerd voor? Hebben ze dat daar gewoon ff tussen gemurmt? Ironie alom mochten de mensen die geboren zijn in die periode zware horoscoop freaks zijn en niet zo zeer kunnen relativeren van het belang hiervan. Zijn tenslotte hoger opgeleide mensen zo blijkt.


Enfin.. toeval wil, ik ben er dus ook eentje blijkbaar. Slangendrager of Boogschutter. Geen flauw idee wat voor impact dat heeft op mijn leven, maar als er een opslag in zit... dan ga ik wel voor die horoscoop ze :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten