woensdag 17 augustus 2011

Waarom ik mijn iPhone kocht

De typische rotzooi zoals "er waren toen meer apps dan op Android" etc. Dat zat er ook allemaal in, maar ik had voornamelijk een iPhone gekocht om te gaan experimenteren met Mobile Development. Apps maken. In C. Lange tijd geleden heb ik nog C gehad op school. Ik vond dat best interessant, maar zag er het nut niet van in. We hebben nooit echt iets nuttigs gemaakt. Ne tic tac toe ja, maar dan nog.

Nu in de Mobile Dev. is het allemaal C wat de klok slaat. Mijn 2 boeken liggen hier al 2 jaar bijna stof te verzamelen. Pff. Moet ik er nog eigenlijk aan beginnen? Hoe meer ik er over nadenk en hoe meer ik online 'leef', hoeveel meer ik dingen wil testen en uitproberen. Eerlijk? Ik kan gemakkelijk 8u per dag vullen met wat ik allemaal nog wil doen.

Mijn ideeënmap ligt hier naast me op tafel. Allemaal leuke ideetjes en perfect haalbaar mits wat research, hier en daar een tutorial volgen en een boekje lezen. Nu ja.. boekje lezen. Neen, dat doe ik eigenlijk niet. Ik scrape. In alles. Ik lees zelden volledige artikels. Het boeit me niet. Ik kan me niet zo lang concentreren om alles effectief uit te lezen.

Heb ik daar last van? Neen
Laat ik zaken liggen? Ongetwijfeld
Lig ik daar wakker van? Hahaha

Ik heb nogal één groot probleem. Ik wil het zelf doen. Zelf doen is leuker, dan leer je veel. De uitdaging is veel groter. Een tipje hier en daar is altijd leuk, maar zelf doen is veel leuker. Heb ik al gezegd dat het leuker is?

Hélaas heb ik daar geen tijd voor. ik moet alles opdelen in wat ik eerst wil doen en nodig acht te doen. Prioriteiten stellen. Man, wat is dat saai zeg.

Even denken; met hoeveel dingen ben ik nu bezig:

- JQuery plugin
- Iets in PHP en Twitter
- Site op poten aan het zetten (jarenplan > sigaren, palmbomen, the usual 'ik wil het rustig aandoen op x jarige leeftijd' site)
- Artikels schrijven voor mijn eigen site
- Nog wat zaken aan het uitvogelen wat ik later nog wil maken/doen (wss richting Android & Tablet, lijkt me wel leuk)

nja... en dat 's avonds. Maar ja, dat gaat niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten