maandag 28 november 2011

De 5 beste aankopen in mijn leven (tot nu toe)

Binnenkort 29 lentes jong (ahum) en die to-do-list "before 30" is maar niet aan het afnemen, integendeel. Ondertussen heb ik de lijst al opgedeeld in "before 30" en wegens het financiële plaatje dat er aan vast hangt "before 35". Het is bijzonder optimistisch, maar hey... why the bleep not?

Nét gegeten, het bord aan de kant geschoven om straks af te wassen met mijn automatische afwasmachine (lees: mijn 2 pollekes) bedenk ik me net: "godver... dat is toch een goeie wok".

Nieuwe wok gekocht overlaatst voor een appel en een ei, maar damn wat is die goed :) Misschien ben ik wel rap content of ken ik geen bal af van wokken op zich... nevertheless, koken duurt nu slechts enkele minuten meer. Hiep hiep hoera :)

Enfin.. mijn 5 beste aankopen tot nu toe:


1) Ongetwijfeld op 1: mijn huis

Huren is te zot. Voor de prijs waaraan je huurt, kan je zowel, mits goed zoeken en zelf wat de handen uit de mouwen te steken, een huisje kopen

2) Op nummer 2 met behoorlijke voorsprong op de rest: mijn Macbook

Zwart, teveel geld in aankoopprijs 5 jaar (of is het nu al 6 jaar) geleden, maar geen bal aan te merken dat die al zo oud is. Werkt nog steeds super en was iedere euro waard. Extra: verbruik 30w > dat is gewoon om andere pc's mee uit te lachen. Batterij gaat nog steeds met gemak zo'n 3 uur mee bij modaal gebruik.

3) Moeilijke keuze maar toch op 3: Op maat gemaakte oordopjes

Ja jong. Dat is een gouden aankoop geweest. 100 euro lijkt veel, maar het is het meer dan waard. Zit als gegoten. Was wel ff op de tanden bijten bij het silicone spuiten in je oren. Om nog te zwijgen over het gepeuter in je oren om oorsmeer volledige te verwijderen. Toch niet zo aangenaam als iemand anders in je oor zit te foefelen. Enfin... die filters doen prachtig werk! Ooit zelfs eens een auto over gereden (vraag me niet hoe dat komt) en alles werkte nog perfect. Geen schrammetje aan.

4) Een platentas op wieltjes

Jup. Klinkt gay, maar who cares. Sleur jij maar eens zo'n 60 vinylplaten mee op je rug. UDG of andere bag. Super. Misschien wel wat duur, maar iedere stuiver waard!


5) Mijn wokpan :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten