zaterdag 23 februari 2013

Klantenbinding? Of data?

We zijn net terug van de Colruyt.
We maken altijd een lijstje wat we nodig hebben.
Overdrijven doen we niet.
Heeft geen zin.
Toch?

Als je een lijstje maakt,
koop je enkel wat nodig is.
Soms iets meer.
Niets zot.

De afrekening aan de kas?
Met of zonder klantenkaart?

Meestal geef ik ze niet meer.
Heeft geen nut.

Vandaag heb ik ze nog eens gegeven.
Ik koop nooit het aantal pakjes dat moet gekocht worden om korting te krijgen.
Je weet wel.
1 + 2 = 3e gratis of verminderde prijs.
Daar doen we niet aan mee.
Heeft geen zin.

Je hoeft dat niet.
Dat hoef je niet.
Niemand hoeft dat.
En toch.

Uit eindelijk kreeg ik 62 cent korting,
vandaag, op een halfvolle kar.

Waarom?
Toevallig iets wat in promotie stond?
Ik vermoed van wel.

Dit is geen kortingskaart.
Kortingskaarten belonen trouwen klanten.
Dit is data.

Wij weten je wonen, je naam, je aankopen, ...
En toch doen ze er niets nuttig mee.

Jammer.
Conclusie?
Kaart = nutteloos.

My 2 cents.
Zou slimmer kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten