dinsdag 11 november 2014

Ze snapt het niet

Lang getwijfeld om dit neer te pennen.
Toch doe ik het.

Het gaat iets minder goed tussen ons.
Ik voel het.
Zij voelt het ongetwijfeld ook.

Ze bevestigd dat nauwelijks.
Misschien een glimp in haar ogen die verraden dat ze het ook voelt.
Voelen dat het niet meer is zoals vroeger.
Speels. Fun. Plezierig.

Beiden praten we er niet echt over,
hoewel we alle twee weten dat het zou moeten.

Praten helpt.
Het helpt kadering scheppen.
Niet altijd tot een oplossing komen.
Wel duidelijkheid scheppen in wat er (nog) is.

Het scheelt aan mij.
100% zeker.
Ze snapt het jammergenoeg niet.
Ze luistert niet.
Toch niet de volle 100%.

Ze snapt niet dat ik niet meer wil strijken.
Ik zeg: laten we dat uitbesteden.
Ze snapt niet dat ik niet meer wil schoonmaken
Ik zeg: laten we dat uitbesteden
Ze snapt niet dat ik boos word als ze meer dan een half uur twijfelt over dat kleedje, of toch dat ander.
Ik zeg: kies, je hebt 10s vanaf nu
Ze snapt niet dat ik niet altijd wens warm te eten en gerust een maaltijd kan overslaan
Ik zeg: we moeten toch niet eten om te eten

Het komt er eigenlijk op neer dat we teveel tijd steken in dingen die er niet echt toe doen.
Limiteer je opties en je keuzes worden duidelijker.
Toevallig zag ik "het beste moet nog komen" gisteren op tv.
Ik keek even mee. 10 minuten ff gedachten verzetten na een dag mails opstellen.
Jani was te gast.

Hij kwam arrogant over, eerst, maar hij had gelijk:
"Ik heb enkel mooie kleren in mijn kast hangen".
Wat hij bedoelde: ik moet niet nadenken omdat alles wat ik heb volledig is afgestemd op wat nodig is en ik dus er altijd goed uitzie, zonder enige twijfel.
Tijdswinst dus.
Focus op wat belangrijk is.

Toeval wil.
2 weken geleden heb ik,mijn kast uitgemest met ook die insteek.
En ik ga het binnenkort nog eens doen.

Ze snapt het wel, op dat vlak, maar niet op andere vlakken.
Focus op enkele grote doelen.
Niet hoeven na te denken over kleding, eten, cinema of niet, etc.
Zijn tijd niet waard om daarover te twijfelen.
De tijd wel waard om tijd te nemen voor de activiteit zelf.
Niet het kiezen van de activiteit.

Het is moeilijk om alles wat logisch lijkt,
Logisch te laten blijken voor anderen.

Daarom snapt ze ook mij obsessie de laatste tijd niet om na te denken over wonen in het buitenland.
Natuurlijk wil ik een mooi huis, misschien nu nog niet.
We zitten in de fase zonder kinderen.
Zij een zelfstandig beroep, ik een vaste job.

10 jaar wonen en rond trekken van stad naar stad?
Mentaliteit ontdekken van andere landen en culturen.
Ik krijg de laatste tijd meer en meer het schijt van Belgische mentaliteit.

Later kunnen we altijd terugkeren naar Belgie.
Een huis is je spaarpot. Meer niet toch?
Thuis is hier, voorlopig, het ebt toch al weg.
Denk ik.

Honger naar moving the needle,
Zonder al die extra zever rond regeltjes, wat hoort omdat het zo hoort te zijn,...

Moeilijke periode.
Verzonken in gedachten.
Denkbeeldige te doorbreken barrières.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten