zondag 18 januari 2015

Random rant

jup.
Ik doe zo'n 150km per dag naar het werk.
Trein is een slechte verbinding.

Het klinkt goed.
"Je kan toch werken op de trein?"
Ja. Eén keer 10 min en Eén keer 25 min.

Van het ene station naar het andere 10 min.
Kan je niets doen hé

En dan naar Gent in 25 min, zoveel werk verzetten zal je ook niet doen.
Ondertussen kan ik wel fietsen naar het werk en tot aan het station en terug;
Toch iets positief wat de beweging zou bevorderen.

Ik ga dat toch niet volhouden.
Onderweg voor zo'n 3u per dag dan ipv 2u.
Sorry er zijn grenzen.

Dus.. rij ik met de wagen en voel me schuldig.
Schuldig dat ik niet milieuvriendelijker kan rijden.
Omdat ik dat niet kan betalen.
Zo'n elektrische auto.

De Nissan leaf is de meest interessante op dit moment.
maar een auto afbetalen, dat zint me niet.

Eén ding is zeker, om grote dingen te veranderen in je leven,
heb je cash nodig. En met braaf gaan werken zal dat niet lukken.
Investeren is dus de beste optie.

3 mogelijkheden:
- Lening van het huis sneller afbetalen
- Zonnepanelen installeren (alhoewel dat ook niet echt interessant is qua korte termijn impact als je elektriciteitsfactuur _maar_ €50 per maand bedraagt)
- Een andere auto, om zo goedkoop mogelijk per jaar met een zo nieuw mogelijke auto te rijden

Ik denk dat ik eens ga aandelen kopen.
Als is het maar om te zien wat het geeft.

Ik ben nogal hard in die manier van denken.
Discussie gehad overlaatst met ons pa daarover.
Over het pensioensparen.
Waarom zou ik dat eigenlijk doen?
Als je max 900 per jaar kan sparen per jaar en ik moet nog 40 jaar werken en niemand die mij kan zeggen hoeveel dat mij aan belastingsvoordeel dat precies heeft, dan heb ik zoiets van, ik zal wel harder werken en meer aan de kant zetten in een veel kortere tijd.

Allemaal zever vind ik dat.
Zo denk ik.

Dus... zo denk ik ook over geld investeren.
Niet volgen wat de anderen doen. Dat heeft geen nut.
Voordeel doen ergens, ergens anders inboeten.
Niet zeveren hé gasten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten