vrijdag 10 december 2010

Kut helpdesk Mobistar

Tijd om weer even het scherpe mes boven te halen. Hebben we eigenlijk al een Vlaamse Youp? No-nonsense is my middle name & we hebben nog een vrije meningsuiting in dit land, ... so... here we go.

Het is algemeen geweten dat helpdesks sucken (behalve de helpdesk van Mobile Vikings, die is super)! Die van Mobistar is er eentje die waarschijnlijk nog het hardste suckt, nét zoals een klein kind van 5 dat 3 uur stond te zagen om van zijn moeder een lolly te krijgen en er dan ook keihard voor gaat! Zo hard zuigt die kut helpdesk.

Collega van mij op het werk wist me te vertellen dat ze plots geen telefoontjes meer kon plegen, noch sms'en sturen. Het contract van Mobistar was blijkbaar eenzijdig afgezegd (van hun kant) omdat ze haar factuur niet op tijd had betaald.

Wij laten je lekker niets weten, néh!

Straffe mannen daar bij Mobistar! Ze kreeg haar factuur pas enkele dagen na afzending in de bus (zoals zovelen onder ons) omdat de post het iets moeilijker had met dat winterweer de laatste dagen. Niets mis mee en respect voor de post dat ze er zo hard voor blijven gaan in dit weer, maar een menselijke touch bij Mobistar? Nope dat zit er toch niet in!

Je hebt wel geteld 10 dagen de tijd om je factuur te betalen. Dat lijkt mij behoorlijk kort maar los daarvan sluiten ze je gewoon af, zonder boe of ba, gedaan met bellen en sms'en. Ze laten je vallen als een baksteen. Telefoontjes en sms'en ontvangen kan je wel nog maar jouw mogelijkheden qua communicatie vallen lekker in het water.

Stel je voor: je bent in het buitenland met je Mobistar abonnementje en je vergeet de factuur te betalen. Je telefoon abonnenment wordt abrupt afgesloten en daar sta je dan.. in the shit, in the middle of nowhere. Business man? Hetzelfde verhaal, niet meer bellen naar klanten? Gedaan ermee tot je de factuur betaald.

De kut helpdesk


Bon, mijn lieve collega is nog rustig en belt spontaan die kut helpdesk na het vreemde voorval. Na ettelijke malen doorverwezen te zijn (tot vervelens toe) en in het totaal 2u aan de telefoon te hangen (uw wachttijd bedraagt momenteel meer dan 2 min klonk het aan de telefoon - WTF?) bleek die kut helpdesk plots te sluiten. Hopla, het was 20u en de lijnen werden abrupt afgebroken. Woops, sry.. wij gaan naar huis, morgen mag je nog eens proberen.

Hoe je die kut helpdesk van Mobistar wél kan bereiken


Na lang proberen en cijfertjes drukken, drukte mijn collega op het alom gevreesde "nummer 5" aka "overweegt u geen mobistar klant meer te blijven" (of iets in die trend, precieze omschrijving ontglipt me even) dan krijg je onmiddellijk iemand aan de lijn en doen ze er alles aan om je te helpen.

Bon, dat zegt genoeg welke ingesteldheid er heerst bij Mobistar. Om het met Wacko Jacko zijn woorden te zeggen: "they don't really care about us" en dat is spot on!

Factuur werd betaald en alles kwam weer in orde. Leuke provider! Ben ik blij dat ik Mobile Vikings klant ben hoor! Goedkoper, snelle respons op je vragen en prepaid! Allemaal voordelen! En mocht je die 3G willen, die edge is ook snel genoeg (freaks!).

Opzeggen bij Mobistar is gemakkelijker dan je denkt

Blijkbaar, heb ik via iemand op twitter, kan je een andere contract kiezen als je de factuur niet betaald :)
Zij breken het contract zogezegd af en dus kan je een andere contract kiezen of andere formule. Ik weet niet of het werkt, maar ik zou niet te lang twijfelen hoor, opzeggen die troep.

Kies liever voor een organisatie die niet zo log en vast is gegroeid in hun stramien (lees: geld binnenrijven met bakken). Kies een provider die om z'n klanten geeft.

Spammy toestanden


Blijkbaar vallen ze ook constant andere mensen lastig met hun agressieve prospectie, en ik citeer een tweet van iemand: "dat ze mogen stoppen met mij elke week te bellen, poging dat wij klant worden. #nooit #mobistar".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten