woensdag 29 december 2010

's Nachts leven is veel leuker

Onvoorstelbaar hoe snel je dat bioritme kunt omgooien en eerlijk gezegd, i love it!

Vroeger deed ik dat ook, ik had zowat de neiging liever omgekeerd te gaan leven. Slapen tot de middag (of soms ook niet maar dat woog dan teveel door na een paar dagen), snel ff opfrissen, koffie slurpen en dan weer aan het werk tot een gat in de nacht. Een beetje de ochtend en soms zelfs de namiddag overslaan om je dag te beginnen als de nacht valt.

Ik kan het niet uitleggen maar dan gaat alles plots leuker worden. Je wordt niet gestoord. Geen nodeloze tweets, geen smsjes, geen telefoontjes, ... en je kan goed door doen.

Ik vraag me af of ik misschien eens een voorstelletje moet maken bij mijn baas? 's Nachts werken is gewoon veel leuker. Alles is stil en vreemd genoeg heb je 's morgens (om 11u) ofzo een gevoel aan die winkelkassa van: "manneke, gij weet echt niet hoeveel werk ik al heb verzet hé vannacht?"

Voor één of andere reden maakt mij dat nét ietsje productiever. In de tijd toen ik nog naar school ging, werkte ik soms nachtjes door en kroop ik in mijn bed als het licht werd. Om één of andere reden geeft je dat een ongeloofelijke voldoening. Jij werkt en verzet bergen terwijl de anderen (maar) liggen te maffen en te stinken in hun nest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten