donderdag 30 december 2010

Skype op de iPhone - de weg effenen naar het voetvolk

Blijkbaar heeft Skype video calling geactiveerd voor de iPhone. Cool én terecht om die Facetime ff op z'n plaats te zetten? Facetime ziet er wel cool uit maar alleen op iPhone? What's the use?

Er is een tijd op komst, wat zeg ik, de revolutie is al begonnen waarbij mensen het niet meer zullen pikken. Miss floept het er ff uit zoals ik het van haar gewoon ben: "wat ben je nu met zo'n video bel ding, allemaal cool en wel maar mijn ma heeft daar geen geld voor en dus geen iPhone, wat een zever".

I couldn't agree more maar dan ook weer niet. Er is steeds een tijd nodig om van early adoption tot mainstream over te gaan. Prijs en vooral ook inzicht en infrastructuur zijn daar de grootste peilers van, maar  mocht ik een iPhone4 hebben, ga ik ook voor Skype omdat het multiplatform is. Zo simpel is dat.

Facebook heeft de nagel op de kop geslaan met hun messages. Jan met de pet geeft geen moer om wat die iPhone nu beter kan of niet dan hun HTC wildfire (cheaper klasse die blijkbaar goed in de markt ligt - in mijn naaste omgeving). Zij willen kunnen communiceren met mensen die ze willen en via de gemakkelijkste weg. Ze gaan niet een andere telefoon kopen omdat die Facetime ofzo heeft, ze willen hun telefoon kunnen benutten om er het maximum uit te halen.

Skype op cross-platforms phones wordt leuk. Een klein half jaartje las ik een artikel over cross-platform apps en wat er al mogelijk was. Vreemd genoeg is er nog niet veel mee gedaan in de businesswereld om een nieuw statement te stellen. Enfin... Skype rocks. Daarom dus ook redsn0w plots number 1 trending topic in Google Trends? Velen die weer aan het jailbraken gaan precies :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten